wahacze audi a6

Fakt z Wikipedii

wahacze audi a6
Wahacz ? sztywny człon mechanizmu wykonujący cykliczny ruch obrotowy wokół stałej osi obrotu o ograniczonym kącie obrotu.
Po wykonaniu ruchu wahacz wraca do położenia wyjściowego kończąc cykl pracy. Bieg powrotny może być ruchem czynnym lub jałowym. Wahacz stosowany jest powszechnie jako element maszyn zwłaszcza w motoryzacji.
Jest używany jako element zawieszenia pojazdów od osi najczęściej odizolowany silentblokami (tulejami metalowo-gumowymi) w celu wytłumienia drgań przenoszonych z nawierzchni, po której pojazd się porusza.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wahacz

Sprawdzanie stanu samochodu

Sprawność samochodu to podstawa bezpiecznej i komfortowej jazdy.
Każdy wie doskonale, że jeśli samochód posiada usterkę, powoduje to pewne niebezpieczeństwo oraz niedogodności i ogranicza naszą swobodę podróżowania.
Nikt przecież nie chciałby by jego auto zostało unieruchomione daleko od domu, a często dzieje się tak, gdy ignorujemy pewne objawy świadczące o tym, że dzieje się z nim coś złego.
Jeśli takich sytuacji pragniemy uniknąć, powinniśmy regularnie sprawdzać stan naszego samochodu.
W tym celu wystarczy jedynie przeprowadzać przeglądy w warsztacie lub samodzielnie monitorować podstawowe rzeczy i gdy dzieje się coś, co nas niepokoi, postarać się o naprawę. Czasem warto wydać co nieco na drobną usterkę, niż narażać się na o wiele większe koszty naprawy.

O amortyzatorach

Amortyzator ? mechanizm, którego zadaniem jest przechwycić i rozproszyć nadmiar energii w układzie mechanicznym.
Używany jest w celu zabezpieczenia urządzenia lub operatora przed negatywnym oddziaływaniem drgań i zwiększenia komfortu eksploatacji. Ze względu na medium tłumiące ruch, amortyzatory można podzielić na: hydrauliczne, pneumatyczne, hydropneumatyczne, magnetyczne, elektromagnetyczne, cierne, powietrzne, elastomerowe, sprężynowe, gumowe. W pojazdach (samochodach, motocyklach, rowerach) amortyzatory stosuje się w celu zmniejszenia kołysania resorowanego nadwozia, oraz zapobiegania oderwaniu koła od podłoża na wybojach (tzw.

"podbicia").

Amortyzatory w zawieszeniu samochodu kontrolują pracę sprężyn tłumiąc drgania o różnej częstotliwości (szybkość ruchu amortyzatora), amplitudzie (suw pracy amortyzatora) i przyśpieszeniu (siła działająca na amortyzator).

Dzięki odpowiedniemu tłumieniu wbicia i wybicia amortyzatora ciężar masy resorowanej samochodu jest rozkładany możliwie jak najbardziej równomiernie na wszystkie koła, niezależnie od warunków ich pracy, w celu uzyskania jak najlepszej przyczepności kół do jezdni przy zachowaniu dobrego komfortu podróżowania. Im amortyzator bardziej miękki (montowany fabrycznie ? o niskich siłach tłumienia wbicia i wybicia), tym więcej energii pochłania i mniej drgań przenosi z masy nieresorowanej na resorowaną, zapewniając duży komfort podróżowania lecz pozwala jednocześnie na większe kołysanie samochodu podczas i po pokonaniu nierówności niż amortyzator twardszy (sportowy ? o wyższych siłach tłumienia wbicia i wybicia). Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Amortyzator.

Widok do druku:

wahacze audi a6

Poprzednie wpisy:

Następne wpisy: