nagrzewnica powietrza

Warto wiedzieć - konwekcja

nagrzewnica powietrza
Konwekcja jest jednym z kilku mechanizmów transportu energii cieplnej (wymiany ciepła), np. przenoszenie za pomocą dyfuzji molekularnej, dyfuzji turbulencyjnej, adwekcja (przenoszenie, konwekcja) ciepła.
Konwekcja jest wydajnym sposobem przekazywania ciepła, ale jednocześnie silnie zależnym od substancji i warunków w jakich zachodzi.
Konwekcja w atmosferze i wodzie ma duże znaczenie w kształtowaniu klimatu i pogody na Ziemi. Wyróżnia się: Konwekcję swobodną ? ruch płynu jest wywołany różnicami gęstości (ciśnienia) wywołanymi różnicą temperatur. Konwekcję wymuszoną ? występuje ruch płynu niewynikający z konwekcji, wywoływany przez czynniki zewnętrzne urządzenia wentylacyjne, wiatr itp. W układach fizycznych często występuje konwekcja mieszana, będącą złożeniem obu typów konwekcji.
Ilość przekazanego ciepła przez konwekcję zależy od szybkości ruchu płynu, dlatego w celu zwiększenia przekazywania ciepła w komputerach, chłodnicach samochodowych itp.
stosuje się wentylatory zwiększające prędkość przepływu powietrza.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Konwekcja

Ogrzewanie gazem

Od kotła węglowego różni go znacząco charakter opału, co pozwala w większym stopniu dokonać automatyzacji procesu spalania. Wady i zalety: konieczność wykonania instalacji CO, łatwość sterowania, czyste spaliny, czysta kotłownia, wysoka sprawność energetyczna (kotły kondensacyjne), możliwa współpraca z systemem solarnym (spadek zużycia gazu), wyższe koszty eksploatacji. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ogrzewanie#Ogrzewanie_spalinowe

Olej opałowy

Mazut, ciężki olej opałowy ? oleista ciecz będąca pozostałością po destylacji niskogatunkowej ropy naftowej w warunkach atmosferycznych (ciśnienie normalne), w temperaturze od 250 do 350 °C. Składa się z węglowodorów wysokocząsteczkowych. gęstość: 890-960 kg/m? wartość opałowa: 41 500-45 000 kJ/kg (9900-10 700 kcal/kg) barwa: ciemnobrunatna do czarnej Zastosowanie: jako paliwo (z uwagi na niską cenę) do okrętowych wolnoobrotowych silników tłokowych, parowych kotłów okrętowych oraz do rozruchu energetycznych kotłów parowych jako paliwo do kotłów parowych w niektórych modelach parowozów jako paliwo do pieców przemysłowych (np. przy produkcji gipsu) surowiec do destylacji próżniowej, w celu uzyskania smarów ciekłych (olejów smarnych) i smarów stałych (np.

wazeliny); pozostałością destylacji próżniowej jest asfalt ponaftowy1 surowiec do krakingu, w celu uzyskania olejów pędnych i benzyn. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mazut

.

Widok do druku:

nagrzewnica powietrza

Poprzednie wpisy:

Następne wpisy: