Dobre i złe praktyki marketingowe

iejscowymi.Z Wikipedii: Tajemniczy klientZwani także klientami testowymi, tajemniczymi gośćmi, a także - niesłusznie - ankieterami, to osoby wykonujące badania testowe. Zobowiązani są do postępowania według określonych instrukcji

Dodane: 27-08-2016 11:28
Dobre i złe praktyki marketingowe Informacje na temat funkcjonowania firmy można zdobyć na kilka sposobów, jednym z nich są . To doskonały pomysł, zwłaszcza dla dużych sieci handlowych lub innych firm z wydziałami zamiejscowymi.

Z Wikipedii: Tajemniczy klient

Zwani także klientami testowymi, tajemniczymi gośćmi, a także - niesłusznie - ankieterami, to osoby wykonujące badania testowe. Zobowiązani są do postępowania według określonych instrukcji - scenariusz ich zachowania powinien być skonstruowany w sposób odzwierciedlający zachowanie typowego klienta danej firmy. Za badanie zwykle dostają wynagrodzenie, którego wysokość jest zależna od rodzaju badania, jego trudności oraz polityki firmy badawczej.

Tajemniczy klienci przechodzą specjalne szkolenia przed udaniem się na badanie: dotyczą one standardów obsługi w badanej firmie, aby dobrze wiedzieli, co powinni sprawdzić, oraz scenariusza badania.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mystery_shopping#Tajemniczy_klienci


Analizy i badania dla nowych produktów

Wprowadzenie nowego produktu na rynek powinno poprzedzić się odpowiednimi badaniami marketingowymi, które mają na celu stwierdzenie opłacalność całego przedsięwzięcia. Duże firmy muszą inwestować w takie badania, ponieważ ryzykują utratą sporej części kapitału przeznaczonego na inwestycję w nowe produkty.

Same badania mogą przybrać różną formę w zależności od potrzeb i branży. Najczęściej wykorzystuje się tzw. ankietowanie, czyli generalnie ankiety. Badania ankietowe są uznawane za jedne z najskuteczniejszych i najłatwiejszych do interpretacji przez zespół badawczy. Ankiety przygotowywane są przez firmę zajmującą się tymi badaniami, a wyniki są interpretowane i przedstawiane firmie zamawiającej.


Dobre badana

Dobrze przeprowadzona kampania promocyjna czy reklamowa powinna być poprzedzona wnikliwymi badaniami marketingowymi. Pozwala to uniknąć wtopy na dużą skalę oraz straty dużej ilości pieniędzy.

Przy sumach jakimi operuje się przy reklamie, wydatki na badania są niczym kropla w morzu, a jednak to dzięki nim można przewidzieć czy dany produkt się sprzeda. Oraz czy reklama środka na odstraszanie komarów ma sens w zimę. Oczywiście wyniki trzeba jeszcze dobrze zinterpretować, a to już zupełnie inna kwestia.



© 2019 http://liceum13.waw.pl/