Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12

Lady cukiernicze
Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla.

Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym.

Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego.
Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku.

W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300).

W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnym układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika.

W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku.
W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja

Pompa_ciepła Hałas w internetowej encyklopedii

Lady cukiernicze
Hałas pompy zewnętrznej można stosunkowo łatwo zmniejszyć, stosując prawidłowo wykonane ekrany.
Takie ekrany można też zastąpić obiektami, które rozproszą i pochłoną dźwięk, takimi jak ścianki, płotki, itp. Dodatkowym źródłem hałasu (a i strat energetycznych), w przypadku powietrznych pomp ciepła jest konieczność ich okresowego odszraniania w temperaturach ujemnych co wiąże się ze zmianą natężenia dźwięków - czasem bardziej uciążliwą od jednorodnego poziomu hałasu w temperaturach dodatnich.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_ciepła

Naprawa samochodowej klimatyzacji

Wiele osób decyduje się na korzystanie z samochodowej klimatyzacji.
Wobec tego zwracają one uwagę na to, czy samochód, który chcą kupić, zapewnia im dostęp do klimatyzacji.
Dzieje się tak dlatego, że późniejszy montaż klimatyzacji w samochodzie związany jest z potrzebą poniesienia pewnych kosztów, jednak trzeba przyznać, iż nie są one zbyt wysokie, a wobec tego klimatyzacja często montowana jest także w samochodach posiadających już pewien okres użytkowania.

Trzeba przyznać, że samo korzystanie z klimatyzacji w samochodzie jest bardzo proste.

Wystarczy ustawić odpowiednią temperaturę klimatyzacji, aby móc cieszyć się odpowiednią temperaturą w samochodzie. Czasami jednak muszą być przeprowadzane naprawy samochodowej klimatyzacji, których bardzo chętnie podejmują się wszyscy mechanicy. .

Widok do druku:

Lady cukiernicze

Poprzednie wpisy:

Następne wpisy: