zmiany biegów

czytaj dalej na tej stronie
Rodzaje skrzyń biegów mechaniczne - zmianę przełożeń uzyskuje się za pomocą przekładni zębatych.
Są to popularne skrzynie z ręczną dźwignią zmiany biegów.
Koła przekładni pozostają w ciągłym zazębieniu.

Odpowiednie przełożenie, a zatem i drogę przepływu mocy w przekładni, wybiera się poprzez system synchronizowanych sprzęgieł, sterowany drążkiem zmiany biegów.

W starych konstrukcjach skrzyń biegów, które nie były wyposażone w synchronizatory, zmiana biegów była procesem wielostopniowym (tzw.
"podwójne wysprzęglanie"): rozłączenie sprzęgła głównego zmiana biegu na luz i ponowne wsprzęglenie międzygaz ? chwilowe podniesienie prędkości obrotowej wału silnika w celu wyrównania prędkości obrotowych kół przekładni wysprzęglenie i wybór odpowiedniego biegu wsprzęglenie Sekwencyjne - rodzaj skrzyń mechanicznych, stosowanych w motocyklach oraz rzadziej w samochodach, w których zmiana przełożenia realizowana jest za pomocą dźwigni, mającej możliwość jednorazowo zmiany tylko o jeden bieg (w górę lub w dół).
Po zastosowaniu sterowania za pomocą elektroniki, trafiły również do samochodów. Hydromechaniczne - zmianę przełożenia uzyskuje się za pośrednictwem zmiany szybkości krążenia cieczy w przekładni hydrokinetycznej i przekładni zębatej, zwykle planetarnej.
Są to zazwyczaj automatyczne lub półautomatyczne skrzynie biegów. Bezstopniowe - przełożenie realizowane jest za pomocą pasa klinowego specjalnej konstrukcji, opasującego dwie pary kół stożkowych, które rozsuwając się, lub zsuwając powodują płynną zmianę przełożenia. Jego wartość w takiej konstrukcji może być dowolna w pewnych granicach. Stosowane głównie w kombajnach oraz nowoczesnych ciągnikach rolniczych, a także w skuterach. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Skrzynia_bieg%C3%B3w

Doświadczenie mechanika

czytaj dalej na tej stronieKażdy mechanik posiada stosowne wykształcenie celowe.

Pozwala mu ono na przeprowadzanie napraw różnego rodzaju samochodów i innych pojazdów mechanicznych.

Natomiast stosowne doświadczenie może być przez niego zdobywane podczas różnych praktyk zawodowych.
W ich trakcie będzie on uczestniczył w naprawie samochodów oraz dokonywał zamówień części samochodowych.
Odbyte praktyki pozwolą mu w przyszłości na prowadzenie własnego warsztatu, w którym będzie mógł dokonywać napraw różnych pojazdów mechanicznych.
Będzie on posiadał uprawnienia polegające na sprawdzaniu stanu naprawionego przez samochodu i wykonaniu nim pierwszej jazdy po przeprowadzonej wcześniej naprawie.
Dobrze wykonywana praca pozwoli mu na zarabiane sporej sumy pieniędzy.

Chevrolet Aveo II

Chevrolet Aveo II ? następca modelu T200/T250.
Jest produkowany od 2011 roku w wersji sedan i hatchback. W Ameryce Płn.
jest oferowany pod nazwą Sonic, a w Australii jako kolejne wcielenie modelu Barina marki Holden. Chevrolet Aveo T300 w wersji sedan Wyposażenie Chevrolet Aveo oferowany jest w pięciu wersjach wyposażenia: LS LS+ LT LT+ LTZ Auto seryjnie wyposażone jest m.in.
w czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, wspomaganie układu kierowniczego, tempomat, radio CD/MP3, elektryczne szyby przednie oraz systemy ABS, BAS, TCS, HSA, ESC.
Klimatyzacja jest dostępna seryjnie od wersji LT. Silniki Dostępne są cztery silniki benzynowe ? o pojemności 1,2 l i mocy maksymalnej 70 KM lub 86 KM, 1,4 l 100 KM i 1,6 l 115 KM oraz dwa silniki Diesla ? o pojemności 1,3 l i mocy maksymalnej 75 Spalanie Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro 5.
Najmniej CO? emituje silnik Diesla 1.3/75 ? 97 g* na kilometr.
Silnik ten, podobnie jak jego mocniejsza, 95-konna odmiana, wyposażony został w system Start&Stop, dzięki czemu na 100 km średnio spala w cyklu mieszanym zaledwie 3,7 l* oleju napędowego. * ? dane dotyczą wersji sedan; średnie spalanie wersji hatchback to 3,8 l oleju napędowego na 100 km, a emisja CO? wynosi 99 g/kmŹródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Aveo.

Poprzednie wpisy:

Następne wpisy: