Uczciwość mechaników samochodowych

wości i warsztatach samochodowych słyszy sie wiele różnych historii, niektóre śmieszne, a inne wręcz przerażające. Jednak na szczelnie wiele z nich ma nie wiele wspólnego z prawdą, a jedynie na niej bazują. Z drugiej strony faktem

Dodane: 05-08-2016 15:44
Uczciwość mechaników samochodowych Należy znaleźć dobrego mechanika, gdyż to pewna droga, aby zreperować nasze auto właściwie i rzetelnie. Jak dobrze wybrać warsztat i na co uważać?

Mało uczciwe warsztaty

O uczciwości i warsztatach samochodowych słyszy sie wiele różnych historii, niektóre śmieszne, a inne wręcz przerażające. Jednak na szczelnie wiele z nich ma nie wiele wspólnego z prawdą, a jedynie na niej bazują. Z drugiej strony faktem jest, że są warsztaty, które specjalnie uczciwością nie słyną k na takie trzeba uważać. Do niedoświadczonego i świeżego posiadacza auta, wiedza jak trafić na dobry warsztat może być na wagę złota.

Pieniądze, które można utopić na naprawy samochodu w mało rzetelnym warsztacie mogą osiągnąć na prawdę pokaźną sumę. Na czym się najczęściej oszukuje? Na częściach samochodowych, które niby są nowe a w praktyce są jeszcze gorsze niż te które były wcześniej. Często tez oszukuje sie na dodatkowych usterkach, które oczywiście nie miały miejsca.


Szukanie warsztatu

Znaleźć dobrego mechanika to jak znaleźć gar złota na końcu tęczy, wręcz graniczy z cudem. No może aż tak źle nie jest, ale każdy kto na samochód wie, że jest to zadanie wymagające dużej ilości poszukiwań.

Na szczęście w dobie internetu można znaleźć bardzo szybko dobrego mechanika, wystarczy dobrze przeszukać różne fora dyskusyjne i portale informacyjne. Zazwyczaj ci dobrzy mechanicy mają swoje strony www, lub chociaż wizytówki na różnych portalach ogłoszeniowych. Generalnie dla chcącego nic trudnego.


Naprawy warsztatowe- nieuczciwość mechaników

Prawie każdy właściciel pojazdu mechanicznego był kiedyś w warsztacie, nie ważne czy z dużą czy małą usterką. Wydaje się, że największy problem jest ze starymi autami, jak miałem np. ja. Posiadałem starego Fiata UNO, którego naprawy pochłonęły łącznie trzykrotność wartości tego auta, a i tak jeszcze dużo trzeba by w niego zainwestować. Rozrząd, skrzynia biegów, silnik, w sumie każda ruchoma i nieruchoma część auta była do wymiany lub naprawy.

Sporo warsztatów później stwierdziłem, że przy takim obrocie spraw zbankrutuję zanim doprowadzę to auto to ładu. Sporo warsztatów, twierdząc, że dokonało naprawy, nawet nie kiwnęli palcem. Inni wymieniali stare części na jeszcze starsze i używane komponenty, przez które auto działało jeszcze gorzej niż przed naprawą. Ogólnie tragedia na czerech kołach. Auto ostatecznie wylądowało na złomie.



© 2019 http://liceum13.waw.pl/