Koło pasowe wału korbowego

Zastosowania silników krokowych

Silniki krokowe są stosowane wszędzie tam, gdzie kluczowe znaczenie ma możliwość precyzyjnego sterowania ruchem: w szeroko rozumianej automatyce ? w mechanicznych urządzeniach regulacyjnych (np.

automatycznych zaworach); w urządzeniach pomiarowych np.

zegarach elektronicznych do przesuwania wskazówek; w robotyce ? do sterowania ruchem ramion robotów, kół w automatycznych wózkach widłowych itp.; w drukarkach igłowych i atramentowych oraz ploterach ? do sterowania ruchem głowicy drukującej/igły i przesuwu papieru/folii; w napędach CD/DVD ? do sterowania ruchem głowicy czytającej zawierającej laser; w samochodach ? odpowiada za obroty na biegu jałowym.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_krokowy

Parę słów o dziejach gaźnika

Gaźnik został wynaleziony w 1876 roku przez Gottlieba Daimlera.

Gaźniki były najpowszechniejszym sposobem zasilania silników benzynowych aż do lat 80.

XX wieku.

Wyparte praktycznie całkowicie zostały z motoryzacji w latach 90.

przez układy wtryskowe zapewniające dzięki sterowaniu komputerowemu dawkowanie paliwa zależne od aktualnych parametrów pracy silnika co przekłada się na lepszą wydajność i oszczędność paliwa. Gaźniki są używane w dalszym ciągu do zasilania niewielkich silników w motorowerach, skuterach, kosiarkach, spalinowych modelach zdalnie sterowanych.
Samochody z silnikami wyposażonymi w gaźniki stosowane są w niektórych sportach motorowych (NASCAR). W Rosji do 17 kwietnia 2012 produkowana była Łada 2105/2107 z silnikiem benzynowym zasilanym gaźnikiem.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik

Parę słów o przepustnicy

Koło pasowe wału korbowego
Przepustnica ? element armatury (rodzaj zaworu motylkowego) służący do regulacji przepływu medium, poprzez obrotowy ruch łopatki (zazwyczaj w kształcie dysku) umieszczonej wewnątrz kanału (oś łopatki jest prostopadła do osi kanału). Jest elementem gaźnika, a w silnikach z wtryskiem paliwa samodzielnym elementem. W parowozach regulacja odbywa się zazwyczaj przy zbieralniku pary w kotle.

Zdarzają się rozwiązania (np.

w Ty246) gdzie przepustnica jest za przegrzewaczem - takie rozwiązanie jest korzystniejsze.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przepustnica
.

Poprzednie wpisy:

Następne wpisy: